Başlangıç > SINAVLAR > İstanbul’un en iyi liseleri

İstanbul’un en iyi liseleri

Yerleştirme puanlarına göre en yüksek puanla öğrenci alan İstanbul’un ve Türkiye’nin en başarılı  ilk 10 lisesi

1.Galatasaray Lisesi (Mekteb-i Sultani)
2.İstanbul Erkek Lisesi (Alman Lisesi/İstanbul Mekteb-i Sultanisi)
3. İstanbul Robert Koleji
4.Özel Samanyolu Fen Lisesi
5.Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Lisesi
6.Özel Fatih Fen Lisesi
7.İzmir Fen Lisesi
8.Ankara Fen Lisesi
9.Özel Yamanlar Fen Lisesi
10.Beşiktaş Kabataş Erkek Lisesi

Liselere ait detaylı bililer için devam

Liseler hakkında kısa  bilgiler ;

.

.

Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Lisesi

.

.

Gördüğünüz gibi en yüksek puanlı lise olarak İstanbulda Bahçeşehirde bulunuyor,diğer liselerden farklı olarak fen ve teknoloji alanında ek dersler olarak mühendislik fakültelerinde okutulan  genetik,mekatronik,bilişin  ve jawa programlama dilleri gibi dersler de basic seviyede verilmekte.İngilizce hazırlık ile beraber 5 yıl eğitim verilmekte ve modern yurt imkanı mevcut.Okul labaratuarları çok sayıda olup son derece modern.

KAYIT!  Türkiye genelinde ilk 1000‘e giren öğrencilere eğitim, yatılılık, yemek, kitap, dizüstü bilgisayar, cep harçlığını içeren karşılıksız ve tam bursluluk imkânı vermektedir. Bu burs öğrenim süresince geçerli olup, herhangi bir akademik başarısızlıkta asla kesilmemektedir.Velilerden sadece gezi ve etkinliklerde kullanılmak üzere 450 TL alınmaktadır.

.

Özel Samanyolu Lisesi

.

.

Samanyolu Koleji Fen Lisesi 1991-1992 yılı itibari ile faaliyetleribe başlamış İstanbul’un en başarılı liseleri arasındadır. 2012 Üniversite sonuçlarına göre Türkiye 5.si, 6.sı, 13.sü, 36.sı, 48.si, 75.si ve 88.sini çıkararak ilk yüzde 21 derece yakaladı.Özellikle uluslararası bilim yarışmalarında çok sayıda derece yakalayan bir kurum.Yine başarılı öğrencilerine burs vererek Türkiye genelinde ilk 1000′de olan öğrencilere ücretsiz eğitim sunmakta. Samanyolu Koleji 2011 yılında Hacettepe, Ankara ve Gazi başta olmak üzere 23 öğrencisini TIP fakültesine ,30 öğrencisini de Ankara, İstanbul Marmara ve Gazi başta olmak üzere Hukuk fakültesine göndermeyi başarmış.

..

Galatasaray Lisesi (Mekteb-i Sultani)

.

Türkiye’nin en eski eğitim kurumlarının başında gelir tarihi 500 yılı geçmektedir ve Osmanlı’dan Cumhuriyete bir çok ünlü kişi Galatasaray Lisesinden mezun olmuştur.

Galatasaray Lisesi meşhur mezunları ; 

Adnan Haşim, Ali Sami Yen, Ali Sirmen, Asaf Savaş Akat, Aydemir Akbaş,Atilla Dorsay, Barış Manço, Özhan Canaydın, Cemal Reşit Rey, Engin Ardıç, Ateş Ünal Erzen, Fatih Altaylı, Fatin Rüştü Zorlu, Fikri Sağlar, Haldun Dormen, Hamdullah Suphi Tanrıöver, Hüsamettin Özkan, Abdi İpekçi, Mehmet Ali Birand,  Mehmet Şevket Eygi, Mümtaz Soysal, Okan Bayülgen, Onur Öymen, Orhan Boran, Reha Erdem, Ruşen Çakır, Selim İleri..gibi daha bir çok isim.

Bilinenin aksine Galatasaray yabancı veya özel bir okul değil Galatasaray Lisesi bir Devlet okuludur. Ögrenciler SBS sonucu alınan puana göre yerleştirilirler. Bir yıl Fransızca hazırlık ve dört yıl lise eğitimi alırlar. Lise eğitiminde Fransızca dersi yanı sıra Ingilizce, Italyanca ve Latince dersleri vardır. Matematik, Geometri, Fizik, Kimya, Biyoloji, Felsefe, Sosyoloji ve Psikoloji dersleri Fransızca olarak yapılır. Ögretim kadrosu Türk, Fransız ve Italyan öğretmenlerden oluşmaktadır.

2011-2012 Ögretim yılında asil listeden yerleştirilen son ögrencinin puanı: 493.313 başarı sırası 438.

Yatılılık ücreti 1.taksidi : 1.125.-YTL

Gündüzlü ücreti 1.taksidi : 375.-YTL

Ayrıca bu ücretleri ödeyemeyecek durumda ki öğrenciler için Galatasaray Lisesi Eğitim Vakfı bu ücretleri üstleniyor.

.

İstanbul Lisesi (İstanbul Sultanisi)

.

istanbul erkek lisesi

İstanbul’un en başarılı liseleri arasında bulunan İstanbul Lisesi 1884 yılında açılmış özel okul olarak faaliyetine başlamış 1913 yılında ise İstanbul Lisesi ismini almıştır (İstanbul Sultanisi).Sirkeciden yukarı tarihi yarımada da İran konsolosluğunun yanında.Alman Lisesi diye de bilinir okulda 40 dan fazla Alman öğretmen eğitim veriyor ve ilk sene Almanca hazırlık mevcut.Bir Türk bir de Alman bölümü Müdürü var.Mezunlarının çoğunu Türkiye’nin en iyi Üniversitelerine göndermeye devam ediyor.2011 yılında 13 öğrencisini Boğaziçi Üniversitesi,  14 öğrencisini İstanbul Teknik Üniversitesi başta olmak üzere Koç , Sabancı ,Yıldız Teknik Üniversitelerine öğrencilerini yerleştirmeyi başarmış.Toplamda 890 civarında öğrenciye eğitim veriyor.

Yine İstanbul Lisesi mezunu bir çok ünlü isim var bunlardan bazıları Ahmet Davutoğlu, Sabri Ülker, Tarık Buğra, Bülent Karpat, Hüseyin NİHAL ATSIZ, Ahmet Haşim, Sait Faik Abasıyanık, Erol Evgin, Mümtaz Tarhan, Mesut Yılmaz, Necmettin ERBAKAN, Fuat Köprülü, Osman Bölükbaşı gibi daha bir çok isim.

İstanbul Erkek Lisesi diye de meşhur olan okul Anadolu Lisesi Statüsünde olup  devlet okuludur ancak okulda Almanca ağırlıklı eğitim veriliyor ve bir çok Alman öğretmen okulda eğitim vermekte. Almanya’nın en yüksek okul derecesi olan Gymnasium derecesinde yer almakta.Okul eğitimi ücretisiz kapıcı çocuğundan yalıda yaşayan çocuğa kadar her kesimden öğrenci mevcut.Yatılı imkanı da olan okul başarısını seçkin öğrenci kadrosu ile sürdüreceğe benziyor.

İstanbul Robert Koleji

İstanbul Amerikan Robert Lisesi veya eski ismiyle Robert Kolej, Osmanlı Devleti bünyesinde “Amerikan usulü” eğitim vermek üzere 1863 yılında  İstanbul’da kurulmuş okuldur. Amerika dışında kurulan ilk Amerkan Eğitim Kurumu, Halen Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı, yabancı dilde (İngilizce) eğitim yapan özel bir eğitim kurumu olarak hizmet vermeyi sürdürür. Karma eğitim yapan, hem gündüzlü hem yatılı öğrencileri olan bir okuldur. Eğitim süresi hazırlık dahil beş yıldır.

Bu okul Türkiye’de bir çok ünlü ismin de mezun olduğu okul, bunlar arasında ;

Halide Edip Adıvar, Alp Yalman, Ayşe Kulin, Altemur Kılıç, Genco Erkal, Gündüz Vassaf, Dani Rodrik (Emek. General Çetin Doğan’ın damadı ), Rüşdü Şaracoğlu, Bülent Ecevit, Jan Nahum, Cem Boyner, İsmail Cem, Tansu Çiller, Cüneyt Ülsever, Mehmet Emin Karamehmet, Zeki Alasya, Abidin Dino, Etyen Mahçupyan, Orhan Pamuk, Rahmi Koç, Rahşan Ecevit, Şenes Erzin, Şakir Eczacıbaşı vs…

Okulda Türk ve Amerikalı öğretmenler birlikte görev yapıyor,okulun bir Türk bir de Amerikalı müdürü var.Eğitim ücretli olup ortalama 50 bin TL civarında ve %0.6 , %0.7 başarı yüzdesi ile öğrenci alıyor.

Türkiye’nin en iyi liseleri

  1. irem
    Ekim 14, 2013, 11:46 am | #1

    bence en iyisi istanbul amerikan robert lisesi.Orayı hedefledim.

  2. aylin
    Ekim 12, 2013, 2:39 pm | #2

    ben valla kabataş lisesine gidiyorum süper ötesi hem de boğaz kenarında çok güzel

  3. AyDeniz
    Şubat 3, 2013, 1:10 pm | #3

    Bence en iyisi İstanbul erkek lisesi,bu sene sınavda tam yaparsam oraya gitmek istiyorum.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 157 takipçiye katılın

